כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

משיכת עודפים שהצטברו בקופת הפיצויים לעובדים

כל מעסיק במדינת ישראל מחוייב להפריש סכומי כסף מסויימים מדי חודש בחודשי אל קופת הפיצויים לעובדים. בבוא היום, כאשר העובדים מפוטרים או מתפטרים ממקום העבודה, הם זכאים לדרוש את כספי הפיצויים שלהם. אולם פעמים רבות, מסיבות כאלו ואחרות, הכספים נשארים בקופת הפיצויים לעובדים ואין בהם שום שימוש. במקרה כזה משיכת עודפים שהצטברו בקופת הפיצויים לעובדים הוא בהחלט אפשרות, ובמאמר הקרוב נבין איך בדיוק אפשר לעשות את זה.

מה הכוונה? אבל זה כסף ששייך לעובדים

קופת הפיצויים לעובדים מכילה בתוכה בהחלט כסף ששייך לעובדים, אך לעיתים נוצר מצב שבו קופת הפיצויים לעובדים מכילה יותר כסף ממה שמגיע לעובדים לקבל בפועל, ברגע האמת. בעבור כספים אלו המעביד יכול לנסות ולהוכיח לבית הדין לעבודה. כי מדובר על כספים עודפים שאותם ניתן בהחלט להגדיר תחת כספים שניתן למשוך.

משיכת עודפים שהצטברו בקופת הפיצויים לעובדים

ככלל, חוק פיצויי פיטורים קובע כי הכספים שנמצאים בקופת הפיצויים לעובדים הם כספים שאין לגעת בהם לשום צורך אחר מלבד הפיצויים לעובדים. אז איך משיכת עודפים שהצטברו בקופת הפיצויים לעובדים בכל אופן מתאפשרת? פשוט מאוד – החוק מתייחס אל הכספים המגיעים לעובדים כדין, ולא על אותם כספים עודפים אותם הזכרנו קודם לכן.

איך זה עובד בפועל?

מעסיק שמעוניין לבצע משיכת עודפים שהצטברו בקופת הפיצויים לעובדים, צריך להגיש בקשה לבית הדין לעבודה. בקשה זו תכלול הוכחות שיראו באופן חותך וחד משמעי כי הסכומים אותם מגיע לכל עובדי החברה לקבל בתור פיצויי פיטורים מובטחים לגמרי, ושיתר הכסף נחשב למעשה בתור סכום עודף.

בית הדין לעבודה יקבע האם לדעתו אכן מדובר בכסף עודף, ובמידה וכן – המעביד יוכל לקבל אישור למשוך אותם אליו.

מה צריך להגיש?

על מנת להגיש בקשה למשיכת עודפים שהצטברו בקופת הפיצויים לעובדים, תצטרכו להצטייד בכמה וכמה מסמכים:
1. אישור של פקיד השומה לפטור מניכוי מס במקור עבור סכום הכסף אותו יוכל המעסיק למשוך בחזרה.
2. טופס מטעם נציגות או ועד העובדים המאשר כי אין התנגדות מטעמם לבקשת המעביד – שוב לדעת שטופס זה הוא לא חובה להגשה, אבל לפעמים בית הדין לעבודה דורש להבין איפה עומדים העובדים ביחס לבקשת המעביד, ומבקש את הטופס הזה, לכן כדאי להיערך איתו מראש.
3. הודעה מטעם קופת הפיצויים שמאשרת הסכמה מצידה למשיכת עודפים על ידי המעסיק.
4. תדפיס של יתרת הסכום המופקד בקופת הפיצויים עבור העובדים של החברה.
5. טופס של רואה חשבון המאשר את יתרת החוב של הפיצויים לעובדים.

ויש עוד דברים שתצטרכו להיערך איתם מראש

כל הטפסים האלו יצטרפו אל תצהיר מטעם חשב החברה. תצהיר זה יהווה תמיכה לבקשה של המעביד למשיכת עודפים שהצטברו בקופת הפיצויים לעובדים, ובו יכתבו פרטים חשובים כמו: הסכומים המופקדים בקופת הפיצויים, ההתחייבויות הכוללות לפיצויי העובדים, חישוב סכום הכסף העודף, הצהרה כי אין לחברה צורך בסכום זה כדי לקיים את חובותיה לפיצויי פיטורים.

בנוסף, חשוב לדעת שבית הדין לעבודה מאשר בדרך כלל משיכת עודפים לאחר קיזוז של בין 10 ל-20 אחוזים שיאפשרו מעין מרווח בטיחות לתשלום פיצויים.

דילוג לתוכן