כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה כדאי לכם לעשות עם הכסף האבוד שאיתרתם

רבים מאתנו חולמים למצוא איזה אוצר נשכח אשר מתחבא לו אי שם בקופות השונות. כמה נחמד לקבל פתאום באמצע החיים סכום כסף, לעיתים לא מבוטל, אשר רק ישב וחיכה לכם שמצאו אותו ותעשו אתו משהו, אבל מה באמת כדאי לעשות אתו? האם בהכרח צריך או מומלץ למשוך את הכספים האבודים שאיתרתם? מה הן האפשרויות הנוספות ומהי האפשרות המשתלמת והכדאית ביותר עבורכם? את כל אלה נבחן במאמר הבא.

מהו כסף אבוד

ישנם אנשים רבים המנסים את המזל שלהם בכל שבוע מחדש עם מילוי טופס לוטו, בתקווה שיום אחד אותו מעשה יעניק לכם סכום כסף לא קטן. על פי הסטטיסטיקה, הסיכויים לזכות בפרס הראשון בלוטו הם נמוכים מאוד. אם אתם מאותם אנשים שלא מאמינים למזל וסומכים דווקא על אותה סטטיסטיקה – דעו כי יש באפשרותכם לבדוק האם אתם זכאים לקבל סכום כסף מסוים שבעצם שייך לכם.

כסף אבוד הוא תיאור לאותם חסכונות שונים שהיו לאדם בעבר, וכיום הוא כלל לא זוכר על קיומו. איבוד הכסף מתייחס לאיבוד המעקב של כל אדם אחר אותו חסכון שעמד לרשותו, אם בגלל מעבר עבודה או אף מעבר מבנק אחד לבנק אחר.

שגרת החיים שלנו מתרחשת באופן מהיר, כך שמהר מאוד כולנו "טובעים" בשגרה ודברים שקרו בעבר נשכחים כלא היו. איתור כסף אבוד יכול להעניק לכם באופן פתאומי סכום כסף כזה או אחר, שבוודאי יוכל לסייע לכם תמיד.

כיצד כסף יכול ללכת לאיבוד

האפשרויות לכספים אבודים ונשכחים יכולים להתרחש מסיבות שונות:

חשבון בנק ישן ולא פעיל בגיל 16

 כל אחד מאתנו הלך לבנק לראשונה בחייו, ופתח לעצמו חשבון בנק על שמו. מאז ועד היום עבור עשרות שנים כמובן, כך שיכול מאוד להיות כי באותו חשבון בנק ישן שכבר נשכח מאתנו קיים סכום כסף מסוים בחסכון שפתחנו לפני שנים רבות. אותו חסכון שייך רק לנו, ולכן אנו זכאים לקבל את הכסף שמצוי שם.

עזיבת מקום עבודה

עזיבה של מקום עבודה והתחלה במקום חדש התרחשה לפחות פעם אחת בחיינו. כך שיכול להיות שמקום העבודה הישן פתח לזכותנו תכנית חסכון לפנסיה, ואותו חסכון ממשיך להתקיים למרות שפתחנו חסכון פנסיה חדש במקום העבודה האחר שעברנו אליו.

 

אז מה עושים עם הכספים?

ברגע שאנחנו מוצאים כספים אבודים השייכים לנו, הנטייה הטבעית של רובנו הינה למשוך אותם ולהשתמש בהם לצרכים שונים – בין אם מדובר בטיול לחו"ל או סגירה של המינוס בבנק, לא בטוח שמשיכת הכספים באופן אוטומטי היא הדרך המומלצת.
אלה הן האפשרויות לפעולה לאחר מציאת כספים אבודים ומשמעותן:

משיכת הכספים

כאמור, משיכת כספים אבודים עלולה להיות כרוכה בתשלום מס, מעבר לכך שצרי להמציא אישורים נוספים עבור המשיכה, עקב תשלום המס אתם מאבדים חלק לא מבוטל מן הסכום אשר נצבר עבורכם.

בנוסף, לרוב מדובר בכספים המיועדים לשימוש בגיל פנסיה אשר הפכו נזילים אך אין הדבר אומר שבהכרח יש למשוך אותם. היום כבר ידוע כי בסופו של דבר, כאשר מגיעים לגיל פרישה, גם אם צברתם את כל סכומי הפנסיה אשר הופקדו עבורכם וגם אם עבדת רצוף לאורך כל השנים, עדיין ברוב המקרים מתקבל סכום חודשי נמוך אשר קשה מאוד להתקיים ממנו.

למידע נוסף על משיכת כספים לחצו כאן

איחוד קרנות וקופות

 ישנה אפשרות לאחד את הכספים האבודים עם הכספים אשר אתם כרגע מודעים להיכן הם מופקדים עבורכם כל חודש, ובכך להמשיך את הרצף הקיים, ולא לאבד סכום כסף על מס המשיכה או לאבד את כספי הפרישה הכה חשובים עבורכם.

למידע נוסף על איחוד קרנות וקופות לחצו כאן

השארת הכסף במקום בו איתרתם אותו

לעיתים משתלם יותר להשאיר את הכסף בדיוק הכין שהוא, בתנאי שהוא אכן נמצא במקום טוב אשר שווה לכם להשאיר אותו שם. יש לבדוק מהן הריביות והעמלות הכרוכות בכך ולעשות חישוב מושכל.

 

לסיכום

לאחר שמצאנו את הכסף האבוד ששייך לנו, ההרגשה היא כמו של זוכה בלוטו. אך לפני שממהרים לבזבז את אותו כסף – מומלץ לחשוב היכן כדאי להשקיע את הכסף, כך שיוכל לשמש אותנו בעתיד הרחוק באופן מועיל.

אנו לא סתם אומרים שחשוב מאוד לחשוב טוב מה עושים עם הכספים האבודים שמצאתם, כי אנשים עושים טעויות אשר שוות להם המון כסף.

אנו ממליצים לכם לבצע את התהליך ולקבל ייעוץ דרכנו וכך לחסוך הרבה כסף על הצעות לא טובות!

כבר אלפי ישראלים ביצעו איתור כספים

דילוג לתוכן