כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איתור ומשיכת כספים

בעת הפרישה לפנסיה יכול כל אדם להתחיל לעשות שימוש בכספים שהופרשו למענו במשך שנים ארוכות על ידי המעביד. כספים אלו ממתינים במשך שנים רבות ורק בהגיעכם לגיל הפרישה ניתן לגעת בהם באופן חוקי מבלי שייחול עליכם קנס גבוה. מי שיבקש לפדות את כספי הפנסיה שלו לפני הזמן יהיה עליו לשלם כאמור קנס של כ-35% על כלל הסכום שהצטברו בקרן הפנסיה וזהו שיקול כבד משקל שכדאי לקחת אותו ברצינות.

מתי אפשר בכל זאת לפדות את כספי הפנסיה

מאידך קיימים מקרים בהם ניתן לבצע פדיון כספי פנסיה ושימוש בהם עוד בטרם הפרישה, וכדאי להכיר את הדרכים שניתן לבצע זאת:

  • אם לדוגמא אדם נמצא לקראת פרישה, והוא מסיים לעבוד במקום העבודה שלו, הוא יוכל להתחיל ליהנות מכספי הפרישה גם זמן מה לפני המועד עצמו.
  • גם בהזדקקות לסכום כסף גדול למטרת השקעה או רכישה של דבר מה חשוב ניתן לקחת בחשבון פדיון כספי פנסיה בטרם הגיע העת. מומלץ לבצע זאת רק לאחר בדיקה של כלל האפשרויות האחרות כמו לקיחת הלוואה מהבנק ולראות מה הכי משתלם.
  • אם המבוטח נפטר לפני צאתו לפנסיה יהיו השארים זכאים לקבלת כספי הפנסיה מבלי לשלם קנס כל שהוא.

מה קורה אם מושכים את הכסף לפני הזמן?

יש להביא בחשבון שכאשר רוצים לבצע פדיון כספי פנסיה לפני הזמן עשויה לפגוע קשות בזכויות שלכם בהמשך בעיקר בכל מה שנוגע למיסוי. באופן כללי לא מומלץ לגעת בכלל בכספים אלו ועדיף לייעד אותם לימים שלאחר הפרישה. במקרים קיצוניים ניתן לחשוב על שימוש בכסף זה אך חשוב להתייעץ עם מומחים בנושא זה כמו למשל יועץ פנסיוני שיוכל להמליץ לכם על דרכי פעולה.

בכל מקרה, הכסף שמצטבר מתחלק לשני סוגים: כספי פיצויים וכספי תגמולים. את הראשונים ניתן לפדות עד לתקרה מבלי לשלם מס כל שהוא, כאשר התקרה מורכבת ממשכורת חודשית על כל שנת עבודה. בשנה האחרונה עמדה תקרת הפיצויים על כ-12 אלף ₪  על כל שנת עבודה. במקרים של שכר נמוך יכול פקיד השומה לבצע הגדלה של הפטור שמגיע לכם, כך שתזכו לפיצוי מוגדל. כמו כן חשוב שלבדקו שאיתרתם את כל הכספים שלכם בטרם תפדו את הכספים שלכם!

 

כבר אלפי ישראלים ביצעו משיכת כספים

דילוג לתוכן