כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איתור ביטוחי כפל בשנת 2022

אנו חיים בעולם שלא ניתן להתקיים בו בבטחה ללא פוליסות ביטוח שונות. בימינו ניתן לבטח כל דבר כמעט, ואנו עושים שימוש בכל הדרכים האפשריות על מנת להבטיח שבמקרה של תאונה או נזק יהיה מי שישלם לנו או יפצה אותנו. במקרים רבים לא נבחין בין סוגי הביטוחים השונים וסביר להניח שייווצר מצב של כפל ביטוחי שיגרום לנו לשלם פעמיים על אותו ביטוח בדיוק מבלי שתהיה לנו יכולת להפעיל את שני הביטוחים הזהים.

מהו כפל ביטוחי?

ישנם מקרים בהם קיימים מספר כיסויים למבוטח, עבור אותו מקרה ביטוח, מצב זה נקרא כפל ביטוח. כפל ביטוח יכול להתקיים לדוגמא: במצב בו מבוטח מחזיק פוליסה של קופת חולים ובמקביל מחזיק ביטוח נוסף בחברת ביטוח פרטית, או במצב בו המבוטח מחזיק בשתי פוליסות ביטוח אשר נרכשו בשתי חברות ביטוח נפרדות במקביל. בעקרון הגדרה נכונה לכפל ביטוח היא: מצב בו מבוטח משלם על יותר מפרמיה אחת, אך מצב זה אינו משפיע על גובה התשלום שיקבל בפועל.
לצורך העניין, גם אם מבוטח הינו מבוטח בשש פוליסות שונות, הרי הוא לא יוכל לקבל סכום כסף גבוה יותר מעבר לזה שהוציא בפועל מכיסו, ובמקרה כזה תשלום ההחזר נחלק באופן שווה בין כלל הגורמים המבטחים.

מדוע חשוב לאתר את הביטוח הכפול?

איתור ביטוחים הוא פעולה חשובה שמומלץ לבצע מידי כמה שנים, פעולה שתחסוך לכם כסף רב וגם תבטיח שאתם מכוסים באופן מושלם. ישנם מקרים בהם אדם זוכה לכיסוי ביטוחי מטעם העבודה, אך שוכח מכך ולאחר כמה שנים הוא מבצע ביטוח פרטי על אותה פוליסה בדיוק מה שמייתר את אחת מהן. במקרה כזה הפעולה ההגיונית היא לבטל את אחת הפוליסות ולהמשיך להיות מכוסה. המקרים הנפוצים ביותר של כפל ביטוח הם בביטוח תאונות אישיות ובביטוח חיים למקרה מוות, כאשר בשורה התחתונה מתקבלת תמונה כי המקור המשמעותי ביותר לכפל בביטוח הינו תחום ביטוח הבריאות.


מי יכול לסייע באיתור כפל ביטוחי?

על מנת לאתר כפל ביטוחי מומלץ לפנות לחברה מנוסה דוגמת מניב שמפעילה צוות של סוכנים מיומנים. פניה מסוג זה תחסוך לכם מאמץ רב שכרוך בפניה אל סוכנויות הביטוח השונות וניסיון להבין איך קרה שיש לכם ביטוח כפול. במקרים שונים תהיה זו פעולה מסובכת שכן יתכן שהביטוחים התבצעו לפני שנים רבות.

תהליך איתור הביטוחים אשר שייכים לאדם אשר הוא אינו מודע אליהם, נעשית גם בדיקה מקיפה של תלושי השכר ושל הדוחות של כלל המוצרים הביטוחים אשר ברשות האדם שעבורו מתבצעת הבדיקה. בדיקה זו תוכל לחסוך לכם כסף רב אשר בקלות ובלא משים היה מתבזבז לשווא על מוצרים ביטוחים מיותרים. 


חשוב לברר את העניין כמה שיותר מהר, שכן במקרה של הפעלת הביטוח יהיה עליכם להתמודד עם בירוקרטיה מתסכלת שתיפול עליכם כמו רעם ביום בהיר. כמובן שלא תמיד ניתן להבין מה כל ביטוח נותן ורק התייעצות עם סוכן ביטוח אובייקטיבי יאפשר לכם להבין מה קורה. על כן 
איתור ביטוחים מהיר ויעיל הוא תנאי לניהול חיים מסודרים וכדאי שלא לוותר עליו.

אפשר כמובן גם להיעזר בהר הביטוח, אבל בדר"כ התוצאות רק יבלבלו אתכם יותר, בייחוד ללא הכוונה מקצועית וצמודה.

מתי כדאי לבצע איתור ביטוחים?

את האיתור עפ"י ת.ז ניתן לבצע בכל שלב ואין כל צורך להמתין לרגע מסוים.. אם אתם עובדים כרגע, ניתן לברר מהם הביטוחים להם את זכאים ולערוך רשימה מסודרת של כל הפוליסות הקיימות אצלכם ברגע זה. יש לשער שתתקלו בפוליסות זהות שמטפלות באותו נושא וכדאי לברר זאת בהקדם. אחרת פשוט תמשיכו לשלם כפול, אך תקבלו הרבה פחות מכך ברגע שתצטרכו להפעיל את הביטוח.

אז קדימה, למה אם מחכים?! זה הזמן לעשות סדר בביטוחים!

כבר אלפי ישראלים ביצעו איתור ביטוחים

דילוג לתוכן