כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

משיכת כספי פיצויים ע"י המעסיק

בידי כל מעסיק קיימת האפשרות למשוך כספי פיצויים אותם הוא הפקיד מדי חודש אל הביטוח הפנסיוני של העובדים שלו. האפשרות של משיכת כספי פיצויים ע"י המעסיק אפשרית עבורו במצב שבו המעסיק מאמין שאין שום סיבה שבגינה העובד יהיה זכאי לקבל ממנו כספי פיצויים, כאשר בדרך כלל העניין יהיה קשור בסיבות שבגינן העובד עזב את מקום העבודה.

משיכת כספי פיצויים ע"י המעסיק – איך זה עובד?

משיכת כספי פיצויים ע"י המעסיק יכולה להתבצע במסגרת זמן של עד 4 חודשים מהרגע שבו העובד סיים את עבודתו בעסק. בזמן שמעבר לארבעת החודשים האלו, המעסיק יוכל יהיה להגיש את פסק הדין אך ורק במידה והעובד טרם משך כספי פיצויים בעצמו.

המעסיק יהיה צריך להגיש פסק דין הצהרתי, שלפיו העובד הפסיק לעבוד במקום העבודה מסיבות שלא מעידות על זכאות לקבלת כספי פיצויים מהמעסיק. בנוסף, יצטרף המעסיק להגיש אסמכתא שמראה שננקטו צעדים משפטיים כדי לקבל פסק דין הצהרתי, כזה שמעיד את הזכות של המעסיק לקבל את הכספים. אפשרות נוספת היא לקבל פסק דין הצהרתי שמראה שעל מנת לשלול משיכה של כספי פיצויים מהעובד ננקט ע"י המעסיק שלו הליך משפטי.

קופה מרכזית לפיצויים

מעסיק רשאי לדרוש גם משיכת כספי פיצויים שהופקדו בקופה מרכזית לפיצויים. במקרה שכזה המעסיק יהיה צריך לתת לקופה פסק דין של בית הדין העבודה. על פי פסק דין זה הקופה תידרש להחזיר כספי פיצויים בחזרה אל המעסיק.

ומה קורה עם העובד בזמן הזה?

משיכת כספי פיצויים ע"י המעסיק היא פעולה שהעובד צריך להיות מודע אליה. לכן, אחרי שהמעסיק יגיש את המסמכים הרלוונטים, הקופה המרכזית לפיצויים תודיע לעובד שהיא מתכוונת להחזיר לו את כספי הפיצויים שהופקדו אצלה. בנוסף להודעה, יצורפו עבור העובד מסמכים כמו הצהרת המעסיק או פסק הדין של בית הדין.

את ההודעה בצירוף המסמכים השונים קופת הפיצויים תשלח אל העובד עד 60 יום לפני שהמעסיק יקבל בחזרה את הכספים שלו, ולעיתים גם לפני כן. משיכת כספי פיצויים ע"י המעסיק היא פעולה שקופה לחלוטין, ושני הצדדים, גם המעסיק וגם העובד, צריכים להיות מודעים וחשופים אליה.

היכנסו למידע נוסף ומעניין בנושא משיכת כספים מהפיצויים

דילוג לתוכן