כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איתור כספי פנסיה

אין ספק כי כל מי שמגיע לגיל הפרישה, מצפה לקבל את כספי הפנסיה החודשית, אשר נועדו להבטיח איכות חיים טובה, ללא דאגות כלכליות. עם זאת, ניתן לראות כי רבים נקלעים למצב בו הקצבה אינה תאומת את הסכום. מצב זה בדרך כלל נובע בעקבות החלפת מקומות עבודה בעבר, אשר לא כללה העברת קרן הפנסיה למקום העבודה החדש. איתור כספי פנסיה נועד לפתור מצב זה, ולאפשר לרבים לאתר את הכספים האבודים שלהם.

מה זה אומר בפועל?

האפשרות לאתר כספים אבודים על ידי מגוון רחב של חברות אשר מציעות שירותים מסוג זה, מתמחות ומכירות את התחום והמערכות השונות, מעולם לא הייתה פשוטה וקלה יותר. חברות ביטוח, גופים גדולים, בנקים, ועוד, עשויים להחזיק כסף רב מאוד של הציבור, אשר על חלקו, הוא אינו יודע.

אותם כספים יכולים לעשות את ההבדל בין הכנסה נמוכה, להכנסה גבוהה במיוחד. על פי נתונים, מדובר על סכומי כסף בסדר גודל של מיליארדי שקלים. לכן, במידה ורכשתם פוליסות שונות לאורך השנים, החזקתם כמה חשבונות בנק, החלפתם מקומות עבודה, איתור כספי פנסיה יספק לכם את המענה המתאים.

 

החדשות הטובות: ניתן לבצע איתור כספי פנסיה בקלות ובפשטות

כאמור, מצבים אלו הינם נפוצים במיוחד, במיוחד בשנים האחרונות, אשר מתאפיינות בעובדים אשר מחליפים מקומות עבודה בתדירות גבוהה. בהתאם לכך, ניתן לראות כי הביקוש סביב איתור כספי פנסיה הולך וגובר בשנים האחרונות, ובצדק.

למעשה, איתור כספי פנסיה מאפשר מעקב אחר קרנות הפנסיה, ואיתור כספים אבודים במשך השנים. חשוב לדעת כי קרנות פנסיה ללא דרישה, נשארות בתוכנית הנפתחה עבורן, עד אשר בעל הכסף דורש אחרת. היתרון המרכזי והחשוב ביותר של איתור כספי פנסיה הוא שיפור איכות החיים לאחר גיל הפרישה, מכאן, מדובר על שירות קריטי וחשוב.

 

אל תוותרו על הכסף שלכם

חשוב להבין כי הכספים אשר נמצאים בקרנות הפנסיה שלכם, שייכים לכם. במידה ואתם חוששים מבירוקרטיה, ונמנעים מתהליך האיתור, ניתן לפנות לחברה מקצועית אשר מתמחה בתחום, ומחזיקה יועצים אשר יכולים לעזור לכם בתהליך איתור כספי פנסיה. אתם תגלו שזה פשוט הרבה יותר משחשבתם.

 

5 מקורות מרכזיים בהם ״שוכבים״ כספי הפנסיה שלכם:

  1. פוליסות ביטוח שונות, אשר תוקפן פג, כגון ביטוח מנהלים, בריאות, חיים, וכדומה.
  2. קרנות נשכחות ממקומות עבודה משנים עברו
  3. כספים שהוריש קרוב משפחה אשר נפטר ונמצאים בקרנות שונות, או בחשבונות עובר ושב
  4. קופות גמל, קרנות פנסיה, וביטוחים שונים
  5. פקדונות ותוכניות חיסכון לא פעילות

מדוע כספי פנסיה הולכים לאיבוד?

כאמור, מדובר על תופעה נפוצה במיוחד בשנים האחרונות, במיוחד בכלכלה כיום, בה עובדים נוטים להחליף עבודה לעתים קרובות, חברות פושטות רגל, נסגרות, או עוברות תהליכי מיזוג. מצבים אלו למעשה מקשים על העובד לעקוב אחר מקור הפנסיה שלו לטווח הארוך.

כך שהסיכוי לביצוע שגיאות במעקב הכספים בחברת הביטוח, גדל באופן משמעותי. לכן, שחוב במיוחד כי תפקידו על מיצוי הזכויות שלכם, על מנת שבעת הפרישה, תוכלו להבטיח אורח חיים מכבד ונוח, לאחר שחיים שלמים עבדתם. איתור כספי פנסיה למעשה יכול לשנות את החיים, ולאפשר להזדקן בכבוד.

הנתונים מראים כי עשרות אלפי אזרחים במדינה אשר זכאים לסכומים גבוהים מתוכניות ביטוח ופנסיה שונות, אינם מודעים לכך, ובהתאם לכך, אינם דורשים את כספם. לכן, איתור כספי פנסיה הינו כה מהותי וחשוב, כאשר מדובר על מנוע חיפוש ייחודי, וקל לתפעול, אשר נועד לאפשר לכם לאתר את כספכם האבוד.

 

גם אם חלפו עשרים שנה

החדשות הטובות הן כי אתם יכולים להתעורר גם בגיל שבעים, ולדרוש את כספכם. במילים אחרות, לאחר שביצעתם איתור כספי פנסיה, ומצאת כי אכן ישנו כסף אשר שייך לכם, תוכלו לדרוש אותו גם אם חלפו שנים רבות, ובכך תבטיחו קצבת פנסיה חודשית גבוהה יותר, מה שאומר, פנסיה נעימה, נוחה והוגנת יותר.

 

אל תוותרו על תכנון פיננסי נכון

מומלץ וחשוב לבדוק את דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני, זאת לאחר שביצעתם איתור כספי פנסיה. כאשר אתם נמצאים במודעות ושליטה, ויודעים בדיוק כמה אתם משלמים, איפה נמצא הכסף שלכם, וכמה יש ממנו, אתם מבטיחים התנהלות פיננסית נכונה יותר, אשר תוביל באופן ישיר לחיים נוחים וטובים יותר, ופנסיה משגשגת יותר.

 

3 אפשרויות לביצוע עם הכספים שנמצאו: 

  1. משיכת הכסף: מדובר באפשרות הנפוצה ביותר, כאשר מדובר על פעולה פשוטה. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי כל קופה בעלת חוקים שונים: מסלול, מורכבות, שנות ותק, זמן הקמה ועוד. לכן, מומלץ לערוך את משיכת הכסף באופן תקין ונכון, כך שלא תשלמו מס כבד, ולעיתים אף קנס.
  2. העברת הכסף מקופה לא פעילה, לקופה פעילה: מדובר באפשרות בעלת יתרון מהותי מהסיבה כי היא חוסכת דמי ניהול. גם כאן, חשוב להתייחס לאלמנטים שונים כגון מס העברת כספים, באיזו קופה דמי הניהול נמוכים יותר, ועוד.
  3. לקיחת הלוואה: אפשרות זו מאפשרת קבלת הלוואה על חשבון הקופה הפנסיונית, בריבית אטרקטיבית ונמוכה במיוחד.

עדיין מבולבלים? תמיד תוכלו לפנות לחברה מקצועית

במידה ואתם חוששים מהליכים בירוקרטיים, תוכלו לפנות לחברה אשר מבצעת איתור כספי פנסיה עבורכם. לאחר שתמסרו לנציג החברה את כל הפרטים הנדרשים, אז החברה למעשה מתחילה באיתור הכספים, זאת היא עושה באמצעות פנייה ישירה לכל הגופים הרלוונטים כגון חברות הביטוח, אשר עשויים להחזיק כספים אבודים.

לאחר איתור כספי פנסיה, תקבלו רשימה מסודרת אשר כוללת את כל הפרטים אודות הכסף שלכם, היכן הוא נמצא, באיזה סכום מדובר, מה התנאים של הפוליסה והקרנות השונות, ולמעשה כל מידע נוסף אשר חשוב לדעת. באמצעות תמונה מדויקת ורחבה זו, תוכלו לדעת למי לפנות על מנת לקבל את כספכם, וגם האם כדאי להשאיר את הכסף במקום, או שמא למשוך אותו.

 

היתרון מאחורי איחוד קרנות פנסיה

איחוד קרנות הפנסיה אשר ברשותכם יכול להגדיל משמעותית את סך כספי החיסכון שלכם. במילים אחרות, ככל שיהיה לכם יותר כסף בחיסכון, כך למעשה תוכלו לדרוש דמי ניהול נמוכים יותר. בדרך כלל, קרנות פנסיה לא פעילות מתאפיינות בדמי ניהול גבוהים במיוחד, ולכן, מה שנשכח בקרן לא פעילה, נאכל ברובו על ידי דמי ניהול גבוהים.

אם כך, איחוד פנסיה מאפשר לכם קבלת תמונת מצב בהירה ומלאה, גם על החיסכון הפנסיוני, וגם על הקצבה הצפויה בעת הפרישה.  כך שתלא תצטרכו להתעסק עם דוחות רבים, מחברות שונות, אלא כל המידע יהיה מורכז תחת קורת גג אחת.

 

איתרתם כספי פנסיה? חכו עם המשיכה

בדרך כלל, מי שמעוניין למשוך את כספי הפנסיה שלו לפני שהגיע לגיל הפרישה, חייב לשלם מס בשיעור של שלושים וחמישה אחוזים על סכום המשיכה. הסיבה לכך היא רצון המדינה לצמצם את שיעור הפדיונות המוקדמים, על מנת לדאוג שישארו לפורשים כסף בעת הפרישה לחיות את חייהם בכבוד.

 

בהתאם לכך כספי הפנסיה הם האחרונים למשוך, כאשר חשוב לזכור כי סכום הפנסיה לו נהיה זכאים הינו חצי מההכנסות החודשיות בזמן העבודה. במילים אחרות, יש להתרגל לרמת חיים מעט שונה, אשר נובעת מהכנסה קטנה יותר באופן משמעותי. לכן, העדיפו למשוך את כספי הפנסיה שלכם, בסמוך לגיל הפרישה בלבד.

כבר אלפי ישראלים ביצעו איתור כספים

דילוג לתוכן