כתבו לנו בוואטצאפ

058-888888

072-397-2399

התקשרו עכשיו!

כתבו לנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איתור כספים לפי תעודת זהות ב-2022

כמעט כל אחד מאיתנו הגיע לשלב בחיים בו הוא זקוק לכסף שלא נמצא בחשבון העו"ש שלו. רבים מהכספים השייכים לנו שוכבים בחברות הביטוח ובתי ההשקעות השונים מבלי שיש לנו את הגישה אליהם.
משרד האוצר הרים את הכפפה והחליט לשים קץ לעוגמת הנפש הרבה שנגרמת לאזרחי מדינת ישראל והקים מנוע חיפוש לאיתור כספים אבודים לפי תעודת זהות.

הרעיון אומר שכל אזרח במדינת ישראל יכול לבדוק אם יש לו כספים אבודים בעזרת מספר צעדים פשוטים, כי הרי כולנו בטוחים שאנחנו מנהלים מעקבים מסודרים על החסכונות, הפקדונות והכספים שלנו. אנחנו מתגאים בכך שהורדנו כל מיני אפליקציות שמאפשרות לנו לבדוק בדיוק מה מצב החשבון והחסכון שלנו בכל רגע ומכל מקום, ומחלקים טיפים לכל החברים ובני המשפחה שלנו על כיצד לנהל את החיים הפיננסים שלהם בצורה הרבה יותר מסודרת. אולם לצד כל הדברים הטובים והיפים האלו, מה היה קורה אם היינו מספרים לכם שיש מצב שאתם מפספסים משהו קריטי ובענק? איתור כספים לפי ת.ז הוא אחד הדברים שהכי חשוב להכיר היום, אז בואו נראה איך בדיוק עובד העניין הזה.

הקדמה קצרה

כאשר גוף עסקי חייב לכם כסף, ולא מצליח לאתר אתכם מסיבה כזו או אחרת, החוק מחייב אותו למסור את אותם כספים, לקופת המדינה, שם הוא נשאר, עד אשר תתבעו את זכאותכם. התוצאה היא מאות אלפי שקלים ״אבודים״ ממקורות רבים כגון פיקדונות לפנסיה, קופות גמל, משכורות ישנות, חשבונות חיסכון, קרנות נאמנות, ועוד. איתור כספים לפי תעודת זהות נועד להעניק פתרון יעיל בדיוק לתופעה זו.

יותר מכך, איתור הכספים מאפשר לכם התנהלות פיננסית נכונה יותר, זאת בעקבות הסיבה הפשוטה כי התנהלות נכונה מתחילה במודעות לכל הנכסים וההכנסות אשר ברשותנו, זאת אל מול כל ההוצאות הקיימות. החדשות הפחות טובות הן כי רובנו פשוט לא עוקבים באופן יומי אחר הנכסים הביטוחים והפיננסים שלנו, מה שמוביל לאיבוד כספים, וכפל ביטוחים.

מהו איתור כספים לפי תעודת זהות?

איתור כספים הינו למעשה תהליך פשוט וקל אשר מתבצע על ידי מנוע חיפוש ייחודי ומתקדם. אותו מנוע חיפוש מורכב מנתונים ומידע אשר מאפשרים לו למצוא כספים אבודים על שמכם, אשר לא נדרשו. לאחר איתור כספים, יש להגיש טופס תביעה לאותו גוף אשר מחזיק את הכסף, ולהמתין לאישור והעברת הכספים בחזרה אליכם.

רגע, מה אתם אומרים לי כאן בעצם? שיש לי כספים שאני לא יודע עליהם?

זה בדיוק מה שאנחנו אומרים. עם כל הכבוד להתנהלות המסודרת שלכם, תנו לנו לחדש לכם – יכול מאוד להיות שקיימים עבורכם כספים נוספים שמגיע לכם לקבל בחזרה. למה המצב הזה בדיוק קורה? ובכן, כחלק מהחיים שלנו אנחנו מבצעים כל מיני שינויים לאורך הדרך. החלפה בין סוכני ביטוח וחברות ביטוח, החלפה בין מקומות עבודה ומבין מעסיקים, מגורי רילוקיישן בחוץ לארץ לאורך תקופה כזו או אחרת, ניהול קופות גמל שמזמן לא בדקנו ועוד.

כל הסיטואציות האלו עלולות בהחלט לגרום לנו להשאיר כמות נכבדת של כספים מאחורינו, וכשמסתכלים על התמונה המלאה של הציבור השלם – אנחנו מדברים כאן על סכומי עתק של מיליארדי שקלים. נשמע הזוי, לא?

אתם לא לבד: הרוב אינו יודע היכן נמצא הכסף שלו

ישראלים רבים פשוט לא יודעים היכן הפקידו עבורם את כספי הפנסיה שלהם המעסיקים שהיו להם לאורך השנים. הדבר נובע בדרך כלל, ברוב המקרים, בעקבות מעבר בין מקומות עבודה, ואי העברת הכסף אשר הצטבר בעבודה הקודמת, לעבודה החדשה.

 

היכן ניתן למצוא כספים אבודים?

  1. בראש ובראשונה, חברות הביטוח השונות: חברות ביטוח יכולות להיסגר, לשנות את השם שלהן, או לחילופין להתמזג עם חברות ביטוח אחרות. איתור כספים לפי תעודת זהות יעזור לכם לחשוף את חברת הביטוח אשר מחזיקה כספים שלכם, בקלות ובפשטות.
  2. מעסיקים ישנים: גורם נפוץ במיוחד הינו מעסיקים מהעבר, מקומות עבודה אשר עזבתם לפני שנים רבות. באמצעות איתור כספים לפי תעודת זהות, תוכלו לאתר כספים אבודים בביטוחי מנהלים, קופות גמל, חשבונות פנסיה, ועוד.
  3. יתרות בחשבונות בנקים ישנים: במידה והחלפתם לאורך השנים בנקים, ולא חשבתם על יתרות זכות אשר קיימות בחשבונות הישנים, איתור כספים לפי תעודת זאת יאפשר לכם לאתר את אותם כספים, אשר עומדים לזכותכם.
  4. איתור כספי פנסיה: כל עסק בו הועסקתם, אשר החליף כתובת, הכריז על פשיטת רגל, נסגר, או התמזג עם עסק אחר, חשוב במיוחד לבדוק כי הפנסיה אשר נפתחה על שמכם עוד קיימת. באמצעות איתור כספים לפי תעודת זהות, תוכלו לאתר את תכנית הפנסיה בקלות, ולהבין כמה היא שווה כיום.


החדשות הטובות: ניתן לאתר כספים אבודים, ובקלות

בשיטה פשוטה וקלה, באמצעות מנוע חיפוש ייחודי וקל לתפעול, ניתן לבצע איתור כספים לפי תעודת זאת, ובכך למצוא כסף אשר שייך לכם, ואף לא ידעתם שקיים. איתור זה מאפשר לכם לבדוק בקלות, את הסטטוס הפנסיוני שלכם, ומעניק תמונה מלאה ומעודכנת בנוגע לכל החסכונות אשר ברשותכם, בהווה ובעבר.

מדובר על מערכת חינמית ופשוטה במיוחד לתפעול, אשר יכולה לחסוך לכם זמן יקר, וכמובן עלויות כספיות רבות אשר באות לידי ביטוי בדמי ניהול גבוהים, כפל ביטוחי, ועוד.

 

שני אמצעים מרכזיים לאיתור כספים:

  1. הר הכסף – מדובר על אתר ייחודי אשר מאפשר איתור פוליסות פנסיוניות, ביטוחי חיים, קרנות השתלמות ועוד. לאחר זיהוי באמצעות תעודת זהות, תוכלו לקבל רשימה של כל המכשירים הפנסיונים אשר ברשותכם, או ליתר דיוק, אלו שלא הייתה בהם משיכה או הפקדה בשנה האחרונה. חשוב לקחת בחשבון כי הרשימה אינה כוללת פרטים מלאים על הפוליסה והקרנות, אך תוכלו למצוא קישור לאתר חברות הביטוח, שם, באזור האישי, תוכלו לראות פרטים מלאים.
  2. אתרי הגופים אשר מנהלים את החסכונות – בכניסה לאזור אישי באתר של חברת הביטוח, תוכלו לקבל מידע על כל המוצרים אשר נמצאים ברשותכם, פעילים ולא פעילים. מומלץ להכנס לאזור האישי אחת לכמה חודשים, על מנת לוודא כי הכל מתנהל כשורה.


איתור כספים לפי תעודת זהות– הדרך שלכם להנות מהכספים ששייכים לכם

אז אולי זה נשמע הזוי אבל זה בהחלט מצב קיים וידוע, ואין שום צורך להיבהל – היום קיימות לא מעט דריכם להשיב אליכם את הכסף שמגיע לכם. איתור כספים לפי ת.ז הוא הדרך שבאמצעותה אתם יכולים גם לבצע בדיקה ולהבין האם קיימים עבורכם סכומי כסף במקומות שונים, והוא גם הדרך שבאמצעותה אתם יכולים לקבל את הכספים האלו בחזרה.

מילוי טפסים, ליווי צמוד של נציג החברה ואיתור כספים מדוקדק, קפדני ויסודי יכולים להוביל אתכם אל עבר הכספים שהשארתם מאחור לאורך השנים.

איתרתם כספים לא פעילים? כך תפעלו

כידוע, החיסכון הפנסיוני מבוסס ברובו על צבירה. אותה צבירה למעשה מעניקה פנסיה גבוהה יותר, ואף כיסוי ביטוחי זול יותר, ובמקרים מסוימים, גם דמי ניהול נמוכים יותר. באמצעות איתור כספים לפי תעודת זהות, ניתן לרכז את כל כספי החיסכון הפנסיוני, ובכך ליהנות מראש שקט, ביטחון, וידיעה היכן הכסף שלכם מנוהל.

כבר אלפי ישראלים ביצעו איתור כספים

 

דילוג לתוכן